لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 8
مرکز آموزش بازرگانی
واقعیات جوامع امروزی چنان متغیر متعدد و پیچیده شدهاند که شناخت آنها بدون دسترسی سریع به اطلاعات تازه عملا غیر ممکن است . بدون شناخت واقعیت تغییر آن تنها مقدور نیست بلکه عملی صحیح و اصولی نیز محسوب نمی شود تداون بسیاری از نابسامانیها عمدتا از عدم شناخت درست این معضلات ریشه می گیرند.
در دوره کنونی نیاز به آموزش و استمرار آن به ضرورت غیر قابل اجتنابی تبدیل شده است. واقعیات پیرامون انسان با چنان سرعتی تغییر می کند که فرد احساس می کند اطلاعات و آموزش قبلی برای وی کافی نبوده و اگر بخواهد بهره مناسبی از زندگی ببرد همواره نیازمند آموزش جدید است . شناخت درست واصولی مسئولان اجرایی جامعه از واقعیات پیرامون نقش بسیار مهم وتعیین کننده ای در تغییر صحیح ومناسب واقعیت دارد ولیاز انجا که مدیران اجرایی عموما با کار برحجم و متننوعی درگیر می باشند . دیگران باید به آنها آموزش دهندکه با واقعایت چگونه برخودر کنند تا نتیجه مناسب بیگرند این دیگران مجموعه کسانی هستند (حقیقی و حقوقی) که به اتکا پژوهش به شناخت رسیده ند و وظیفه دارند که این اطلاعات وآگاهی ها را به سایرین انتقال دهند.
ازاین رو در طراحی برنامه آموزش مسئولان اجرایی شناخت وآشنایی با نیازهای اطلاعاتی و مسایل حوزه فعالیت مسئولان برای برنامه ریزی اهمیت خاصی دارد سمینارها گردهمایی ها و هر نوع اقدامی که موجب جذب مدیران اجرایی به مراکز آموزش گردد از جمله لوازم مطلوب این ارتباط و تماس است .با توجه به مطالب فوق وضرورت اشاعه آموزش های بازرگانی کاربرد . موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به اتکا سوابق پژوهشی خود د رزمینه موضوعات اقتصادی بازرگانی مرکز آموزش بازرگانی را به عنوان ابزاری جهت انتقال یافته های پژوهشی به تمام مخاطبان بخش بازرگانی درخرداد ماه سال1374 تاسیس نموده است.
این مرکزبه عنوان یک نهاد آموزشی کاربردی همچون حلقه واسطی میان محیط های آکادمیک – دانشگاهی و دستگاههای اجرایی است که با تغییر واقعیت و پدیده هاسروکار دارند و معتقدند که قبل از تغییر باید واقعیت را درست شناخت.
هدفهای آموزشی
مرکز اموزش بازرگانی هدفهای آموزشی زیر را برای فرایند تعلیم و تربیت نیروی انسانی بخش بازرگانی درسرلوحه فعالیتهای خود قرار می دهد:
- نیازه سنجی آموزشی جهت تخیص وتعیین نیازهای آموزشی نیروی انسانی شاغل در بخش بازرگانی.
- طراحی واجرای برنامه های آموزشی برمبنای نیازهای اموزشی نیروی انسانی بخش بازرگانی
- طراحی واجرای برنامه های آموزشی ویژه مدیران وکارشناسان.
- تعیین برنامه های آموزشی بهتفکیک سطوح گوناگون تخصصی – بازرگانی واطلاع رسانی
برای دسترسی به اهداف و برنامه های فوق مرکز آموزش بازرگانی از کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران ذیربط بهره می جوید.
امکانات و تجهیزات آموزشی
مرکز آموزش بازرگانی بابرخورداری از امکانات آموزشی لازم ، آموزشهای تخصصی وعمومی بازرگانی (دورههای تجاری ، زبان بازرگانی وانفورماتیک بازرگانی ) و دورههای عمومی کامپیوتر را برگزار می نماید کلاسهای درس این مرکز متناسب با ویژگیهای روانشناختی فراگیران بزرگسال طراحی و تجهیز شدهاند.
بخشی از آموزشیهای مرکز در زمینه فنون کامپیوتر وآشنایی با شبکه های اطلاع رسانی می باشد . لابراتور کامپیوتر با استفادهاز جدیدترین وپیشرفته ترین امکانات با شبکههای اطلاع رسانی عمده داخلی و بینالمللی مرتبط بوده و یا دگیرندگان میتوانند متناسب با اهداف آموزشی دورههای مختلف اطلاعات مورد نیاز را از شبکه دریافت نمایند.
سالن اجتماعات با گنجایش 130 نفر مجهز به امکانات صوتی- تصویری، پذیرایی شرکت کنندگان سمینارهای آموزشی ،سخنرانی و گردهمایی گوناگون می باشد.
برنامه های آموزشی
در حال حاضر مرکز اموزشی بازرگانی دورههای آموزشی خودرا در سه گروه تخصصی بازرگانی ،زبان بازرگانی و انفورماتیک بازرگانی طراحی و برگزار می کند. این مرکز آمادگی دارد جهتت پاسخگویی به نیازهای آموزش