لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 6
طرح درس روزانه: 2 ماده ی درسی: عربی مقطع تحصیلی : متوسطه مدت جلسه:90 دقیقه دبیرستان حضرت زینب
شماره ی کتاب : 1/224 موضوع درس :معلوم و مجهول پایه تحصیلی: دوم تجربی تهیه کننده : اربابی
اهداف
مراحل تدریس و تنظیم محتوا منابع و روش ها
زمان
1- هدف کلی: یادگیری فعل مجهول
مراحل تدریس و تنظیم محتوا : معارفه، حضور و غیاب و بررسی تکالیف
5 دقیقه
ارزشیابی پیش از تدریس ( اجرای آزمون از درس گذشته – اجرای آزمون رفتار ورودی – اجرای پیش آزمون)
5 دقیقه
2- هدفهای جزئی: دانش آموزان در پایان تدریس
1- بتوانند جمله را مجهول کنند .
2- بتوانند جمله را معلوم کنند .
ایجاد آمادگی: ( فعالیت های لازم در پشت برگه نوشته شود )
10 دقیقه
معرفی درس جدید و بیان هدف های رفتاری درس:
5 دقیقه
ارائه درس: مجهول کردن یک جمله فارسی و مرحله بندی کارهای انجام شده .
3- عینا همان مراحل را در مورد یک جمله عربی پیاده کردن .
4- مقایسه فاعل و نایب فاعل و انواع آن.
گفتن احکام نایب فاعل با مثالهای فراوان .
40 دقیقه
5- هدف های رفتاری: دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس
1- فعل مجهول را تشخیص دهند .
6- فعل معلوم را به مجهول و بالعکس تبدیل کنند.
7- احکام نایب فاعل را بدانند .
جمع بندی:
5 دقیقه
ارزشیابی پایانی درس: ( اجرای پس آموز ) – سوالات مربوط در پشت برگه نوشته شود .
15 دقیقه
تعیین تکلیف: در کلاس:
در منزل :
5 دقیقه
8- رفتار ورودی: دانش آموزان قبل از تدریس:
موضوع جدید است و دانش آموزان هیچ اطلاعی از آن ندارند .
منابع و روش ها:
1- روش های تدریس :پرسش و پاسخ ، سخنرانی
2- وسایل کمک آموزشی:تخته ، گچ در رنگهای مختلف
3- فعالیت های فراگیران:پرسش و پاسخ و حل سوال در خلال درس
آزمــــــــون از درس گذشــــته
آزمــــــــون رفتار ورودی
پیـــــــــش آزمـــــون
پــــــــس آزمــــــــون
تفاوت این جمله ها در چیست؟
کتب التلمیذُ الدرسَ .
کتب الدرسُ .
1- فعلهای زیر را مجهول کنید .
أرسَلَ ، نزَّلَ ، یحتَرِمْنَ ، یُعلِّمُ
2- جمله های زیر را مجهول کنید .
یرزُقُ اللهُ الشهیدَ عنده .
شربتْ الطفلهُ الماءَ .
فعالیت های لازم جهت (ایجاد انگیزه) در دانش آموزان:
نوشتن یک جمله معلوم و مجهول فارسی و مقایسه آنها .
تــــــــذکـــــــر:
2- در هنگامی که درس گذشته همان رفتار ورودی می باشد امکان ادغام در آزمون اول وجود دارد .
2- آزمون های 1و2و3 را می توان به طور همزمان اجرا نمود تحلیل هر دسته از سوالات این آزمون ها لازم است به طور جداگانه باشد.
3- در مواردی که مفاهیم درس از پیچیدگی بیشتری برخوردار است می توان از پیش آزمون نیز به جای پس آزمون استفاده کرد .
تـــوجــه: جهت هر یک از آزمون های زیر با توجه به نوع آن باید تعدادی سوال تهیه شود . دبیرستــــان دخترانه ریحانه النبــــی (س)
طرح درسروزانه: 1 ماده ی درسی:عربی مقطع تحصیلی : متوسطه مدت جلسه:90دقیقه دبیرستان ریحانه النبی( س )
شماره ی کتاب: 1/224 موضوع درس :معلوم و مجهول پایه تحصیلی: دومتجربی تهیهکننده : ستایش
اهداف
مراحل تدریس و تنظیم محتوا منابع و روشها
زمان
1-هدف کلی:یادگیریفعل مجهول
مراحل تدریس و تنظیم محتوا : معارفه،حضور و غیاب و بررسی تکالیف
5دقیقه
ارزشیابی پیش از تدریس ( اجرای آزموناز درس گذشته–اجرای آزمونرفتار ورودی–اجرای پیشآزمون)
5دقیقه
2-هدفهای جزئی: دانش آموزان در پایانتدریس
1-بتوانندجمله را مجهول کنند.
2-بتوانندجمله را معلوم کنند.
ایجاد آمادگی: ( فعالیت های لازم درپشت برگه نوشته شود )
10دقیقه
معرفی درس جدید و بیان هدف های رفتاریدرس:
5دقیقه
ارائه درس:مجهولکردن یک جمله فارسی و مرحله بندی کارهای انجام شده.
3- عیناهمان مراحل را در مورد یک جمله عربی پیاده کردن .
4- مقایسهفاعل و نایب فاعل و انواع آن.
گفتناحکام نایب فاعل با مثالهای فراوان.
40دقیقه
5-هدف های رفتاری: دانش آموزان در پایانو ضمن تدریس
1-فعلمجهول را تشخیص دهند.
6-فعلمعلوم را به مجهول و بالعکس تبدیلکنند.
7-احکامنایب فاعل را بدانند.
جمع بندی:
5دقیقه
ارزشیابی پایانی درس: ( اجرای پس آموز)–سوالات مربوط درپشت برگه نوشته شود .
15دقیقه
تعیین تکلیف: درکلاس:
در منزل:
5دقیقه
8-رفتار ورودی: دانش آموزان قبل ازتدریس:
موضوع جدید است و دانش آموزان هیچاطلاعی از آن ندارند .
منابع و روش ها:
1-روش های تدریس :پرسش وپاسخ ، سخنرانی
2-وسایل کمک آموزشی:تخته ،گچ در رنگهای مختلف
3- فعالیت های فراگیران:پرسش وپاسخ و حل سوال در خلال درس
تـــوجــه: جهت هر یک از آزمون های زیربا توجه به نوع آن باید تعدادی سوال تهیه شود . دبیرستــــان دخترانه ریحانهالنبــــی (س)