لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 42 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
Time Managment
مدیریت زمان
مقدمه
ارزش و اهمیت زمان
زمان ما چگونه میگذرد
اوقات فراغت
دزدان وقت
ارزش و اهمیت مدیریت زمان
تعریف مدیریت زمان
چرا به مدیریت زمان نیاز داریم
مزایا و فواید مدیریت زمان
اصول مدیریت زمان
عناوینی که در این مبحث مورد
بررسی قرار میگیرند :
سخنانی از معصومین
جملات طلایی در مدیریت زمان
و در حین بررسی موارد، ارائهای از :
مدیریت به معنای به چرخش درآوردن و به گردش در آوردن امور است.مدیریت زمان به معنای در گردش نگه داشتن زمان و لحظات زندگی و مفید نمودن حداکثری آن میباشد. انسان و فضیلتهای او در لحظا ت و دقایق و ساعات متولد میشود و نو به نو میگردد.
حضرت علی (علیهالسلام) میفرمایند :
المَرءُ ابنُ زمانِهِ
هر فردی، فرزند زمان خویش و مولود آن است
مقـدمـه :
حضرت علی (علیهالسام) المرءُ ابنُ ساعتهِ
انسان فرزند لحظهای است که در آن به سر میباشد.
از نشانههای اصلی و حتمی انسانهای با فضیلت و مفاخر و سرشناسان و افراد موفق، مراقبت و تسخیر و توسعه و به عبارتی مدیریت زمان (شبها و روزهای) در اختیار آنان است.سوگند قرآن کریم به لحظهها و ایام و لیالی و گوشزد نقش زمان را در سرنوشت انسان :
قرآن کریم : یسئلونک عن الاهله قل هی مواقیت للناس و الحج....
درباره (حکمت) هلالهای ماه از تو سئوال میکنند، بگو: برای آن است که مردم اوقات (کارهای خویش)
و زمان حج را بشناسند...
«والعصر» «والفجر، و لیال عشر، والشفع و الوتر»
در عالم طبیعت ماه و خورشید و حرکت منظم آنها : 1- دو ساعت طبیعی 2- دو نماد زیبای تشخیص زمان و 3- طرازی برای تنظیم امور زندگی و برنامههای عبادی