لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 42
پیشگفتار
مجموعه مطالبی که در این گزارش آورده شده است شرح و توضیحی است بر تمام امور و فعالیتهایی که در مدت کارآموزی اینجانب زهرا کاظمی به مدت 240 سا عت شرکت ملی نفت فارس طی نموده ام .در مدت کارآموزی ، هدف آشنایی با محیط شرکت ، کسب تجربه ، ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است.که در پایین شرح کار کارآموز ی خود را توضیح می دهم .
مقدمه:
مهمترین بخش از فرآیندهای آموزش قسمت ارزشیابی و سنجش اثربخشی دورههای آموزش است هرچند سنجش اثربخشی آموزش یک امر نسبی است ولی تحقق آن در آموزشها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
این قسمت از فرآیند تکمیل کننده مراحل نیازسنجی ، برنامه ریزی ، اجرا بوده که با دستیابی به نقاط ضعف و قوت در فرآیند آموزش امکان بکارگیری روشهای علمی و عملی منطقی متناسب با نیاز را فراهم نمود.
هرچند روشهای مختلفی برای امر ارزشیابی و سنجش اثربخشی توصیه شده است اما بومی سازی این روشها یک جسارت علمی و تجربی را میطلبد که این اداره در طی چند سال اخیر سعی نموده که با تدوین و تنظیم کتابچههای مختلف نسبت به سنجش اثربخشی دورههای آموزشی مطابق با خواست سیستمهای مدیریت کیفیت (ایزو) در سطح مناطق به اجرا گذارد.
اما برای متحول ساختن نظام ارزشیابی آموزشی نیاز به مدنظر قرار دادن موارد ذیل الذکر می باشد:
1- ارزشیابی باید تمام اجزای نظام (زمینه ، درونداد ، فرآیند ، برونداد و پیامد) اعمال گردد.
2- ارزشیابی بر مبنای انطباق اهداف یاددهی و یادگیری صورت پذیرد.
3- ارزشیابی برای اصلاح و افزایش کارایی و بهبود عملکرد صورت پذیرد.
4- ارزشیابی از یک منطق و استاندارد برخوردار باشد.
5- ارزشیابی برای بهبود کیفیت نظام آموزشی کارکنان مستمر صورت پذیرد.
6- و سایر موارد.
با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برای ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .
میزان رضایت دانشجو از دوره کارآموزی
یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد . و با وجود این اهداف این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشد وهدف آشنایی با محیط کارگاهی ، کسب تجربه ، ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است.
فصل اول :
( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )