واحد کرمانشاه
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته
عنوان مطالعه عوامل موثر بر انتخاب برندهای لوکس در شهر کرمانشاه:مطالعه موردی(تلفن همراه):
فهرست مطالب
صفحه
چکیده:........................................................................................................................................ 1
فصل اول :................................................................................................................................... 2
کلیات تحقیق................................................................................................................................ 2
1-1)مقدمه................................................................................................................................................................................... 3
1-2)بیان مسله............................................................................................................................................................................ 4
1-4) جنبه جدید بودن و نوآوری درتحقیق:.............................................................................................................................. 6
1-5) اهداف تحقیق:................................................................................................................................................................... 7
1-6) قلمرو تحقیق:.................................................................................................................................................................... 7
1-6-1) قلمرو موضوعی:..................................................................................................................................................... 7
1-6-2) قلمرو زمانی:........ …………………………………………………………………………………………………………………………………7
1-6-3) قلمرو مکانی:.............. ……………………………………………………………………………………………………………………………7
1-7) سوالات تحقیق :............................................................................................................................................................. 8
1-8) فرضیه های تحقیق:.......................................................................................................................................................... 8
1-9) تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی :............................................................................................................ 9
1-10) تعاریف عملیاتی:........................................................................................................................................................ 10
1-11) مدل مفهومی:................................................................................................................................................................ 11
1-12) ساختار کلی تحقیق..................................................................................................................................................... 11
فصل دوم.................................................................................................................................. 13
ادبیات پژوهش........................................................................................................................... 13
2-1) مقدمه............................................................................................................................................................................... 14
2-2) مبانی نظری..................................................................................................................................................................... 15
2-2-1) نام نشان تجاری................................................................................................................................................... 15
2-2-2)مدیریت برند ....................................................................................................................17
2-2-3)سهم برند در بازار رقابتی...................................................................................................................................... 18
2-2-4)ابعاد نام تجاری..................................................................................................................................................... 19
2-2-5) ارزش نام تجاری.................................................................................................................................................. 24
2-2-6)هویت نام تجاری:................................................................................................................................................... 30
2-2-7)چارچوب شناسایی ارزش نشان تجاری.............................................................................................................. 35
2-2-8)ادراک و برداشت برند عمومی............................................................................................................................. 36
2-2-9) ابعاد ارزش ویژه ی برند در مدل آکر................................................................................................................ 37
2-2-10) اثر شخصیت برند بر سه پیامد ارتباطی عمده (اعتماد، وفاداری و تعهد به برند)....................................... 40
2-2-11)چالش های برند سازی شرکت های تولیدی آسیا........................................................................................... 41
2-2-11-1). معضل برند سازی................................................................................................................................... 41
2-2-11-2) چالش های سطح بازاری......................................................................................................................... 42
2-2-11-3) چالش های سطح شرکتی........................................................................................................................ 42
2-2-11-4) علاقه به برند سازی................................................................................................................................. 43
2-2-12)روابط بین شخصیت مصرف کننده و شخصیت برند...................................................................................... 44
2-2-12-1)عوامل تأثیرگذار بیرونی بر رفتار مصرف کننده..................................................................................... 46
2-2-12-1-2)عوامل فرهنگی:................................................................................................................................ 46
2-2-12-1-3)گروه ها:........................................................................................................................................... 47
2-2-12-1-4)خانواده............................................................................................................................................. 47
2-2-12-1-5)فعالیت های بازاریابی:.................................................................................................................... 48
2-2-12-2)عوامل تأثیرگذار درونی............................................................................................................................ 48
2-2-12-2-1)ماهیت ادارک:.................................................................................................................................. 48
2-2-12-2-2)ماهیت یاد گیری :........................................................................................................................... 49
2-2-12-2-3)حافظه:............................................................................................................................................. 50
2-2-12-2-4)ماهیت انگیزش................................................................................................................................ 51
2-2-12-2-5)شخصیت.......................................................................................................................................... 51
2-2-3)کالا و اقسام آن..................................................................................................................................................... 52
2-3)پیشینه تحقیق................................................................................................................................................................... 55
فصل سوم................................................................................................................................. 57
روش پژوهش............................................................................................................................ 57
3-1) مقدمه............................................................................................................................................................................... 58
3-2) روش تحقیق................................................................................................................................................................... 58
3-3 )منابع و ابزار گردآوری دادهها و اطلاعات.................................................................................................................. 59
3-3-1) روش کتابخانه ای:............................................................................................................................................... 59
3-3-2) روش میدانی:........................................ ………………………………………………………………………………………59
3-3) فرضیههای تحقیق:....................................................................................................................................................... 60
3-4) جامعه آماری.................................................................................................................................................................. 60
3-5) نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه.................................................................................................................... 61
3-5-1) نمونه آماری ....................................................................................................................61
3-5-2)روشهای نمونه گیری............................................................................................................................................. 62
3-5-3) نمونه گیری تصادفی ساده................................................................................................................................... 62
3-5-4) نمونه گیری طبقه ای............................................................................................................................................. 62
3-5-5) نمونه گیری گروهی یا خوشه ای........................................................................................................................ 62
3-5-6) نمونه گیری سهمیه ای.......................................................................................................................................... 62
3-6) ابزار اندازه گیری.......................................................................................................................................................... 63
3-6) طراحی سؤالات پرسشنامه............................................................................................................................................ 63
3-7) اعتبار یا روایی و پایایی پرسشنامه........................................................................................................................... 64
3-8) روش تجزیه وتحلیل دادهها.......................................................................................................................................... 65
3-8-1) آمار توصیفی……..…………..……………………………………………………………………………………………………………65
3-8-2) آمار استنباطی……................................................................................................................................................. 65
3-8-3) آزمون کلموگروف ـ اسمیرنوف......................................................................................................................... 66
3-8-4) ضریب همبستگی :............................................................................................................................................... 66
3-9) تحلیل مدل معادلات ساختاری..................................................................................................................................... 67
3-10) جمع بندی فصل.......................................................................................................................................................... 67
فصل چهارم.............................................................................................................................. 68
تجزیه وتحلیل اطلاعات............................................................................................................. 68
4-1) مقدمه............................................................................................................................................................................... 69
4-2) تعیین حجم نمونه........................................................................................................................................................... 69
4-3) پایایی پرسش نامه......................................................................................................................................................... 70
4-3-1) شناسایی مؤلفه های تأثیر جامعه و اطرافیان :................................................................................................... 70
4-3-2) شناسایی مؤلفه های سبک زندگی:...................................................................................................................... 71
4-3-3) شناسایی مؤلفه های تبلیغات:.............................................................................................................................. 71
4-3-4) شناسایی مؤلفه های ارزش درک شده:............................................................................................................... 71
4-3-5) شناسایی مؤلفه های تمایل به پرداخت در قبال کالای لوکس:........................................................................ 72
4-3-6) شناسایی مؤلفه های تجربیات قبلی :.................................................................................................................. 72
4-3-7) ضریب پایایی مربوط به کل سوالات................................................................................................................. 73
4-4)تحلیل توصیفی داده ها:.................................................................................................................................................. 73
4-4-1) امار توصیفی مربوط به سن پاسخ دهندگان:...................................................................................................... 73
4-4-2) آمار توصیفی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان:.............................................................................................. 74
4-4-3) آمار توصیفی مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان:.......................................................................................... 75
4-4-4) آمار توصیفی مربوط به برند گوشی پاسخ دهندگان:........................................................................................ 76
4-4-5) آمار توصیفی مربوط به قیمت گوشی پاسخ دهندگان:...................................................................................... 77
4-4-6) آمار توصیفی مربوط به شغل پاسخ دهندگان:................................................................................................... 78
4-4-7) آمار توصیفی متغیر ها:........................................................................................................................................ 79
4-5) آمار استنباطی................................................................................................................................................................. 81
4-6 تحلیل مسیر با اموس....................................................................................................................................................... 94
فصل پنجم................................................................................................................................ 98
بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................. 98
5-1) مقدمه:.............................................................................................................................................................................. 99
5-2) مروی برخط مشی کلی تحقیق:..................................................................................................................................... 99
5-3) نتایج پژوهش:.............................................................................................................................................................. 100
5-4) محدویت های تحقیق:................................................................................................................................................. 104
5-5) پیشنهاد های مبتنی بر فرضیه ها:................................................................................................................................ 104
5-6) خلاصه فصل................................................................................................................................................................ 105
منابع:...................................................................................................................................... 106