دانشکده

دانلود فایل ها و تحقیقات دانشگاهی ,جزوات آموزشی

دانشکده

دانلود فایل ها و تحقیقات دانشگاهی ,جزوات آموزشی

تحقیق/ بررسی امور مربوط به روابط کار

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

 مقاله:

بررسی امور مربوط به روابط کار

  

تعاریف روابط کار: 

     _ استراتژی هایی برای مدیریت روابط سازمان و کارکنانش. (بنت،1997)

      _سیستمی از مقررات ، عملیات و توافقات صورت گرفته با استفاده از چانه زنی دست جمعی برای اجتناب یا حل تضادهای سازمانی بین کارفرما و مستخدم .

     _بر طبق تعریف سازمان بین المللی کار(ILO )روابط کار موضوعی است که هم با روابط بین دولت و کارفرمایان و مستخدمین(یا اتحادیه های کارگری)وهم با روابط بین سازمانهای حرفه ای با یکدیگرسروکار دارد.(مانیراماپا وهمکاران،1992)

 عناصر روابط کار و نقش مدیریت دولتی : 

دولت

مدیریت  

کارفرما

کارگر

 

1-دولت : عنصر نظارتی و تنظیم کننده از طریق قوانین ومقررات. 

2-کارفرما : صاحب سرمایه لازم برای صنعت مورد نظر. 

3-کارگر یا کارمند : نیروی کار در اختیار سازمان. 

4-مدیریت : به نمایندگی از طرف کارفرما برای تحقق اهداف سازمان،مشارکت کنندگان در فعالیت های سازمانی (کارفرما ، مستخدم،حتی مشتریان) را هماهنگ می سازد.

 اعتماد ، اعتماد می آورد. 

در تمامی روابط انسانی ، بهترین رویکرد برای هر مساله ،

القاء اعتماد متقابل

بین کارمندان و کارفرمایان یا مدیران می باشد.

 مستخدم در بخش خصوصی ودولتی دارای مفهوم و معانی متفاوتی است. 

به طوری که:

  بخش خصوصی 

کارگر: تنظیم روابط از طریق روابط کار. 

بخش دولتی 

کارمند: (بخش اعظم نیروی کار دولت):تنظیم روابط از طریق قانون استخدام کشوری. 

کارگر: تنظیم روابط از طریق قانون استخدام کشوری. 

      انواع تضاد بین کارفرما و کارگر: 

1-تضاد منافع:گروه های مختلف برای کسب منافع بیشتر با یکدیگر رقابت می کنندکه منجر به



خرید و دانلود تحقیق/ بررسی امور مربوط به روابط کار


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.