لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 12
فرم طرح کسب و کار
مشخصات طرح
عنوان : تعمیر لوازم صوتی و تصویری
1 . ماموریت
مهمترین خدمات یا تولیدات خود را با اجرای این طرح به جامعه ارائه خواهید داد و چه نیازی به فعالیت شما وجود دارد به این سوال که چرا مشتری این کالا را خریداری می کند پاسخ دهید ؟
خرید و فروش قطعات مورد نیاز به مشتریان با توجه به اینکه بر عکس خانه ها و ادارات از وسایل صوتی و تصویری استفاده می شود . با گذشت زمان و استفاده ی زیاد فرسوده و نیاز به سرویس و تعمیر دارند به منظور ارائه ی خدمات بیشتر به هموطنان و کسب سود و درآمد و ارائه ی خدمات با کیفیت مناسب و قیمیت مناسب شروع به راه اندازی این کسب و کار کرده ام و تلاش دارم در آینده بر کیفیت خدمات خود به منظور جلب رضایت و اعتماد مشتریان بیفزایم
2 . مشخصات مجری و همکاری
ردیف
نام و نام خانوادگی
آخرین مدرک تحصیلی
تجارب کاری
شغل مورد نظر
نوع همکاری ( پاره وقت/تمام وقت )
1
دیپلم
5%
فروشنده
تمام وقت
2
دیپلم
8
تعمیر کار
پاره وقت
3
دیپلم
15
تعمیر کار
پاره وقت
3 . تعریف و توصیف کسب و کار
این بخش ، جایی است که در آن باید به پرسشهای زیر پاسخ دهید :
چرا کسب و کار جدیدی را آغاز می کنید ؟ ایجاد شغل و کسب درآمد . برطرف کردن نیازهای مردم.
اهداف و مقاصد شما ( شخصی و حرفه ای ) چیست ؟ تا بتوانیم کار مردم را به بهترین نحو انجام دهیم .
چه بازدهی از کسب و کار خود انتظار دارید ( برحسب پول و در طول زمان ) ؟ با توجه به زمانی که داده ایم تا بتوانیم با توجه به سرمایه گذاری که کرده ام و زمانی که از راه اندازی کار می گذرد و همچنین احتیاج مردم به کسب و کار من و نوع تبلیغات و نوع بازاریابی انتظار می رود در آینده نزدیک بتوانیم سهم بیشتری از بازار داشته باشیم .
چه زمان کسب و کار خود را آغاز خواهید کرد ؟ تقریباً سه سال دیگر
زمان برنامه ریزی شده چه تاریخی است ؟ 8/7/1389
چگونه درجه موفقیت کسب و کار خود را اندازه می گیرید ( سود ناخالص ، سود خالص ، درصد بازار داخلی مورد نظر ، تعداد کارکنان ، غیره ) ؟ در صد فروشی که خواهیم داشت و از آن سودی خواهیم داشت و جذب مشتریان و ایجاد شغل برای چند نفر و انجام کار با روش های پیشرفته و سریع .
کسب و کار خود را چگونه معرفی می کنید ؟ خرده فروشی است ، عمده فروشی است ، عرضه کننده خدماتی یا تولید کننده محصول نهایی یا فروشنده از طریق پست ؟ خرده فروشی
چه خدمات یا محصولاتی عرضه خواهید کرد ؟ کلیه وسایل لازم جهت تعمیر وسایل صوتی و تصویری
مواد یا محصولات مورد نیاز خود را از کجا دریافت می کنید ؟ از شهرهایی مانند تهران ، اصفهان
مقر فعالیت کسب و کار شما کجا خواهد بود ؟ واقع در ایذه ، بازار امام جنب تعمیر گاه تلویزیونی صوتی و تصویری فردین کیانی
آیا کسب و کار شما جدید است یا فعالیتی است که در گذشته هم به آن پرداخته اید ؟ اگر کسب و کاری است که قبلاً هم در آن فعالیت کرده اید ، تاریخچه آن را بیان کنید ؟ بله کسب و کار ما قدیمی است طی 7 ماه در لوازم صوتی و تصویری کار کرده ام در 21/5/82 در صوتی و تصویری کار کرده ام .
در مقایسه با رقبا ، ویژگی منحصر به فرد کسب و کار شما چیست ؟ جنبه شخصی کار ، امکان خروجی فوری از کار . . . ؟ ویژگی ها این است که قیمت مناسب وسایل اصلی با عمر بالا و تضمینی خواهند بود
مقدار فروش پیش بینی شده شما چقدر است ؟ روزانه تقریباً( 600000 ) شصت هزار ریال
4 . تحلیل استراتژی بازار
آیا می توانید سود به دست آورید ؟ بله . این کار سخت در گروه تحلیل بازار و وضعیت رقباست .
تحلیل بازار با این پرسش شروع می شود ؟ « آیا نیازی به محصولات یا خدمات من هست » ؟ بله .
برای پاسخ دادن به این پرسش باید بازار و مشتریان بالقوه خود را شرح دهید ؟
مشتریان بالقوه شما چه کسانی اند ؟ دوستان و آشنایان
کجا زندگی می کنند ؟ در روستا و شهر ایذه
چه سنی دارند ؟ سن مختلفی دارند
چه جنسیتی دارند ؟ مرد ، زن
ویژگی های مالی آنان چگونه است ؟ نه خوب ، نه بد
اندازه بازار شما چه قدر است ؟ ایذه
آیا تمام کشور مخاطب شماست یا همسایگان و اطرافیان ؟ همسایگان و اطرافیان
پرسش بسیار مهم این است که « چه درصدی از بازار متعلق به من است ؟ » آیا بازار شما گسترش خواهد یافت یا محدود خواهد شد ؟ گسترش
اگر بازار بزرگ شود آیا قیمت سهم شما هم افزایش خواهد یافت ؟ بله
توقع چه نوع رقابتی را دارید ؟ سالم
چرا مشتریان به جای رقبا از شما خواهند خرید ؟ کیفیت عالی
چگونه به بازار خدمات خواهید داد ؟ عرضه مستقیم لوازم یدکی تلویزیون ، سی دی ، و رادیو ، . . .
آیا تلاش خواهید کرد خدمات بهتری بدهید ، محصولات بهتری عرضه کنید یا ارزان تر بفروشید ؟ بله تلاش خواهیم کرد تا محصولات بهتری به هموطنان عزیزمان عرضه خواهیم کرد
برای پاسخگویی به بازار ، چه برنامه ای دارید ؟ تمام وسایل مورد نیاز را فراهم خواهم کرد
توضیح دهید که چگونه خدمات ، محصولات خود را توسعه خواهید داد ؟ چه روشی را برای گسترش بر خواهید گزید ؟ انتقال سینه به سینه اطلاعات ، تبلیغات رایانه ای ، نامه مستقیم ، تماس شخصی ویزیتور، تشکیل جلسات ترویجی ، یا اشکال دیگر .
اگر برنامه تبلیغاتی دارید ، از چه رسانه ای استفاده می کنید ؟ مجلات ، تماس های شخصی، چاپ کارت ، روزنامه ها ، راهنمای تلفن و . . .
بگویید چرا این روش مؤثرتر است و از این طریق به چند درصد از کل بازار خود دست خواهید یافت ؟ چون وسیله ی دیگری در دسترس ما نیست . 50 %