لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 2
فردریک فروبل
Froebel, Friedrich
فروبل در بخش مرکزی آلمان در سال ۱۷۸۲ در روستائی زاده شد. بنیاد اندیشه او همان نظریه بنیادی روسو و پستالوزی یعنی این اصل است که تربیت باید پیرو طبیعت و مراحل و قانونهای آن باشد. لیکن بهنظر فروبل با آنکه در آموزشگاه پستالوزی هریک از موضوعهای درسی بهخوبی آموخته میشد ، ولی کوششی برای یگانهکردن آنها و نشاندادن وحدتشان ، صورت نمیگرفت. فروبل عقیده داشت که کودکان در خانه معمولاً کمبود امنیت و محبت دارند و تربیت باید هرچه زودتر آغاز شود تا موجب رشد گروهی و حسن تفاهم بین کودک و والدین شود. آرمانهای تربیتی فروبل بر ایمان عمیق مذهبی قرار داشت و میگفت آرمانهای روحانی غیرقابل توصیف هستند و فقط باید به شهود در آیند. بهنظر فروبل دو جنبه از مهمترین جنبههای بشر عبارت است از: خلاقیت و آزادی. آزادی عبارت است از گزینشهای خردمندانه و پرهیز از شر. بهنظر وی ، تنها خیر واقعیت دارد ، زیرا شر فقط عرضی و تحریفی از خیر است ، بشر بهطور طبیعی خلاق است و خلاقیت تجلی ذات اصلی اوست. بهنظر فروبل تربیت اخلاقی ما با معاشرت تقویت میشود. بنابر این کودکان باید در محیطی سالم و بدون خطر بارآیند. بازیها اهمیت شایانی دارند. وقتی که کودک بازی میکند ، طبیعت باطن خود را آشکار میسازد و درعین حال زمینههای اجتماعیشدن در او رشد میکند. تربیت ، بهنظر فروبل عبارت است از پرورش آگاهی ، محبت و استقلال ، و تنها تربیت یک مقصد دارد و آن پروردن طبیعت حقیقی و خدائی انسان ونمایان کردن جنبهٔ ابدی و بیپایان او در زندگانی است. فروبل برای نخستینبار به برپاکردن یک kindergarten یعنی باغ کودکان یا کودکستان پرداخت.