دانشکده

دانلود فایل ها و تحقیقات دانشگاهی ,جزوات آموزشی

دانشکده

دانلود فایل ها و تحقیقات دانشگاهی ,جزوات آموزشی

دانلود تخقیق در مورد عنوان طرح درس سناریو 12 ص (با فرمت word)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

عنوان طرح درس : سناریو

مشخصات کلی :

نام کتاب : علوم پایه دوم ابتدایی عنوان درس :ماده چیست؟ (2) مدت تدریس : 45 دقیقه

نام دانشجو معلم : قنبر مایل تعداد فراگیران : 16 نفر برنامه زمان بندی :45/808

هدف کلی : آشنایی با ماده (2)

اهداف جزئی

1- آشنایی فراگیران با مفهوم حجم 2- آشنایی فراگیران با مفهوم جرم

3- آشنایی فراگیران با کاربرد ابزار اندازه گیری

3- اهداف رفتاری:

1- دانش آموز با مشاهده اطراف خود چند مواد که حجم دارند را نام می برد (دانش ) از حیطه شناختی

2- دانش آموزان با مشاهده محیط اطراف خود چند جسم که جرم دارند را مثال می زند (درک و فهم) از حیطه شناختی

3-دانش آموزان با مشاهده محیط اطراف خود مواد را از نظر جرم طبقه بندی می کند (ترکیب) از حیطه شناختی

4- دانش آموزان با انجام فعالیت مواد را از نظر حجم طبقه بندی می کند . (ترکیب) از حیطه شناختی

5- تصویر عنوانی را مشاهده درباره ی آن را با معلم و هم کلاسی خود بحث می کند . (واکنش) از حیطه عاطفی

6- در مورد درس جدید نتیجه گیری میکند. (ارزشیابی) از حیطه شناختی

7- به دقت به درس گوش می دهد (دریافت) از حیطه شناختی

8-به سوالات می تواند پاسخ دهند. (واکنش) از حیطه عاطفی

9- در مورد مطالب درس جدید تجدید نظر می کند. (تبلور) از حیطه عاطفی

10- دانش آموز در ارتباط با واژه های جرم و حجم داستان می نویسد (ترکیب) از حیطه شناختی.

4- رفتارهای ورودی:

1-آشنایی با ماده 2- آشنایی فراگیران با حالتهای مختلف مواد

3- آشنایی با ویژگیهای مواد با استفاده از حواس پنج گانه

4- آشنایی فراگیران با واژه و مفهوم مایع

5- آشنایی فراگیران با انجام فعالیتهایی با واژه و مفهوم گاز

5- ارزشیابی تشخیصی:

الف) در ارتباط بارفتار ورودی :

1- ماده چیست؟ چیزهایی که ما در اطراف خود می بینیم ماده می گویند.

2- حالتهای مختلف ماده را باذکر مثال نام ببرید؟ 1- جامد : در ، تخته سیاه 2- مایع : آب ، شیر 3- گاز : هوای داخل بادکنک ، هوای داخل توپ

3- مایع چیست؟ موادی که شکل ثابتی ندارند و به شکل فلزی که در آن ریخته می شود در می آید مایع می گویند مانند شیر.

4- جامد چیست؟ به موادی که شکل ثابتی دارند . مانند صندلی ، میز ، در ، قند

5-گاز چیست؟ موادی که از خودشان شکلی ندارند و در همه جا پخش می شوند مانند هوای داخل بادکنک

6- با استفاده از حواس پنجگانه ویژگیهای مواد را توضیح دهید؟ با دست حجم را لمس می کنیم (حس لامسه) با چشم حجم را می بینیم (حس بینایی) و با بینی جسم را بو می کنیم (حس بویایی) و با زبان مواد را می چشیم (حس چشایی) و با گوش صدای جسم را می شنویم (حس شنوایی).

ب) در ارتباط با رفتار نهایی:

1- حجم چیست ؟ 2- جرم چیست؟ 3- جرم مواد را با چه وسیله ای اندازه گیری می کند؟

6- روش تدریس : با استفاده از روش تفحص گروهی

7- وسایل کمک آموزشی لازم برای تدریس:

کتاب علوم ، گچ ، تعدادی سنگ با اندازه های مختلف ، نخ ، لیوان ، کش در دو رنگ و ماژیک در دو رنگ ، مقداری خمیربازی یا گل رس سفالگری

8- امور مقدماتی قبل از تدریس:

الف ) سلام و احوال پرسی : سلام گلهای من ، چطورید ، خوبید بچه ها ، بله ، معلم: بسیار خوب ، آفرین بر شماگلهای خوب وپر انرژی ، نکته تربیتی از طرف معلم : از هر فرصت مناسب برای آموزش رعایت حقوق دیگران ، مثل رعایت نوبت در صحبت کردن استفاده می کینم.

ب ) حضور و غیاب : با یک نگاه متوجه می شوم که حسن در جای خود نیست از بچه ها دلیل آن را می پرسم کسی نمی داند از سرگروه می خواهم که نام و نام خانوادگی او را نوشته و پشت در کلاس در سالن روی میز بگذارد تا مدیر در جریان غیبت حسن قرار گیرد.

ج) سازماندهی کلاس:



خرید و دانلود دانلود تخقیق در مورد عنوان طرح درس   سناریو 12 ص (با فرمت word)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.