لینک دانلود و خرید محصول در پایین توضیحات
نوع فایل: WORD
قابل ویرایش و آماده پرینت
تعداد صفحات : 5 صفحه
سنجش عملکرد و پیشرفت برنامه استراتژیک مقدمه بدون یک برنامه استراتژیک دقیق، هیچ گونه تناسبی بین تلاش های صرف شده و اهداف تحقق یافته وجود نخواهد داشت.
سنجش استراتژیک، بخش جدایی ناپإیر مدیریت استراتژیک است.
قبل از کامل شدن برنامه استراتژیک ،باید معیار های اندازه گیری استراتژیک شناسایی و تدوین گردد.
ارتباط برنامه ریزی استراتژیک با مدیریت کیفیت در مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک با تلاش های مدیریت کیفیت ادغام می شود.
تاکید بر رضایت مشتری، مشارکت کارکنان و کار گروهی، استفاده از سنجش عملکرد و تمرکز بر نتایج، جمع آوری و تفسیر اطلاعات، حمایت بر مبنای حقیقت، تخصیص اثربخش و کارآمد منابع و تاکید بر بهبود مستمر (نه تاکید بر تغییر یک باره) از ویژگی های مشترک مدیریت کیفیت و مدیریت استراتژیک است.
نقش اهداف سازمانی در تشریح جایگاه سازمان ها تعیین مسیر حرکت سازمان ها بر عهده اهداف سازمانی است.
اهداف برنامه ها و زیربرنامه ها (که در مقایسه با اهداف سازمان ها جزیی تر می باشند) نیز به بررسی مسیر استراتژیک می پردازند.
اهداف، مسیری روشن را برای سازمان، برنامه ها و زیر برنامه ها مشخص می سازند ولی استراتژی خاصی را نشان نمی دهند.
مقاصد کوتاه مدت و برنامه های عملیاتی این نقش را بر عهده دارند (اگر بتوان در کمتر از سه سال به یک هدف سازمانی دست یافت، آن هدف هدف کوتاه مدت خواهد بود).
اهداف به بررسی شکاف موجود میان سطوح ارایه خدمات فعلی و خدمات مورد نظر می پردازد.
بنابراین نمی توان موارد زیر را به عنوان هدف نام برد: - تداوم ارایه خدمات به مشتریان(چالش آفرین نیست) - پردازش پرونده های ثبت نام (مبهم، متناسب با برنامه عملیاتی و مقاصد است) - ثبت سه هزار سابقه تا سال 1999(بسیار اختصاصی، کوتاه مدت، متناسب با برنامه عملیاتی و مقاصد است).
لازم به تذکر است اهداف در مقایسه با رسالت، اختصاصی تر هستند.
وآن قدر کلی و عمومی هستند که منجر به تقویت خلاقیت و نوآوری می شوند.
توضیح چند اصطلاح رسالت: یک عبارت جامع، کوتاه و مختصر در خصوص هدف یک سازمان، برنامه یا زیر برنامه است.
اهداف: نتایج موردنظر که پس از سه یا چند سال تحقق می یابند مقاصد: اهداف ویژه و قابل سنجش جهت دستیابی به اهداف سازمان.
( مقاصد، اهداف ویژه، اهداف کوتاه مدت، اهداف اختصاصی به یک مفهوم اطلاق می شود) خصوصیات اهداف اختصاصی (ویژه) اهداف ویژه ی خوب،SMART (مخفف واژه های اختصاصی، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، نتیجه مدار و وابسته به زمان) هستند.
اختصاصی: این اهداف باید نشان دهنده دستاوردهای اختصاصی مورد نظر باشند ونه روش های دستیابی به آن ها.
اهداف بایستی به اندازه کافی مفصل باشند و مسیر دقیق را مشخص نمایند.
قابل اندازه گیری: محدوده زمانی برای دستیابی به نتایج، مشخص باشد.
قابل دسترس: مقاصد (اهداف ویژه) باید چالش دار باشد ولی غیر ممکن نباشد.
برای مثال، امکان کاهش تصادفات در بزرگ راه ها وجود دارد ولی غیر قابل دسترس نیست.
اهداف ویژه باید مطابق منابع در دسترس باشد.
مبتنی بر نتیجه: مقاصد باید نتیجه ای را مشخص نمایند.
به عنوان مثال وقتی پاسخ گویی به 75 درصد از کلیه مکاتبات در 30 روز یک
چون فقط تکه هایی از متن اصلی برای نمونه در این صفحه درج شده است ممکن است هنگام انتقال مطالب از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل با فرمت ورد word را که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند می توانید در ادامه دانلود نمائید