لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 22
ساختار آموزشی برزیل
نظام آموزشی برزیل شامل موسسات دولتی ( فدرال ، ایالت وشهری ) وموسسات خصوصی که از پیش دبستانی ، دبستان ( مقطع اول ) ومتوسطه ( مقطع دوم ) تا مقاطع دانشگاه وکارشناسی ارشد ودکتری تقسیم بندی می شود .آموزش برای سنین 7 تا 14سال اجباری می باشد ، آموزش ملی در تمامی مقاطع آزاد است . مدارس غیر انتفاعی واجد شرایط دریافت کمک مالی دولتی می باشند .
مجلس سال 1988 برزیل ، 25 % از درآمدهای مالیالت خارجی وایالتی را به آموزش وپرورش اختصاص داد.پیشرفتهای چشمگیری در ساختار آموزشی برزیل در 25 سال گذشته صورت گرفته است . در سال 1964 ، 10 میلیون دانش آموز ودانش جو در تمامی مقاطع تحصیلی حضور داشتند .درسال 1990این رقم به 6/37 میلیون دانش آموز ودانشجو بالغ گردید که از این تعداد 9/3 میلیون در مقطع پیش دبستان ، 2/28 میلیون در مقطع دبستان ، 8/3 میلیون در مقطع متوسطه و7/1 میلیون در دانشگاه به کس آموزش ودانش مشغول بوده اند .
با وجود این پیشرفت ، کمتر از 40% از جنعیت سنی دبیرستان در مدرسه ثبت نام کرده اند .نظام آموزشی برزیل به شرح ذیل به صورت خلاصه ارائه گردیده است:
آموزش پایه
سن آغاز دوره : 7 سالگی
سن اتمام دوره :14 سالگی
آموزش ابتدایی
طول دوره : 8 سال
بین سطوح سنی 7 سال تا 14سال
مدرک اعطایی : CERTIEICADO DE CONCLUSAO DE PRIMEIRO GRAU
آموزش متوسطه
طول دوره : 3 سال
بین سطوح سنی 15 سال تا 17 سال
مدرک اعطایی : DIPLOMA DE SEGUNDO GRAU
آموزش فنی
نوع مدرسه : مدرسه فنی متوسطه (هنرستان)
طول دوره : 4 سال
بین سطوح سنی 15 سال تا 18 سال
مدرک اعطایی : DIPLOMA DE TECNICO DE NIVEL MEDIO
آموزش پیش دبستانی
ساختار آموزشی
آموزش پیش دبستانی مدت زمان 2 سال طی سنین6-4 سالگی به کودکان ارائه می گردد. برنامه های آموزشی از طریق سازمان یا نهادی که اداره و مدیریت مؤسسه را به عهده دارد تعیین می گردد .
تعداد کل معلمان
تعداد کل ثبت نامی
تعدادمدارس
سال
256208
5283894
57842
1991
258157
5574514
71053
1992
272619
5780566
84366
1993
274582
5686762
93214
1994
-
5749237
-
1995
-
5714303
-
1996
اهداف آموزشی
. فراهم نمودن شرایط مناسب جهت ترقی جسمی ، عاطفی ، درک ذهنی و اجتماعی کودک
. افزایش دانش و تجربه و علاقمند نمودن به تحول ماهیت در زندگی پویا
. اطمینان دادن به تاثیرگذاربودن روابط و عملکرد کودک در همبستگی ، آزادی ، تعاون و احترام در جامعه
آموزش همگانی
استراتژیهای کلی
برنامة آموزشی ملی که توسط دولت مرکزی به پارلمان ملی ارجاع داده شده بود پس از یکسری مذاکرات جامعه با ابالت و شهرها، یک ابزار استراتژیک یا پایهای را برای رسیدن به اهداف مد نظر قرار گرفته در آموزش برای همة طرحها ایجاد کرد. در مرحلة ….. آن میتواند بهعنوان یک قانون اجرا شود و همةآژانسهای دولتی مختلف در نشر یک مساعی با سازمانهای اجتماعی مجبور خواهند بود تا با اهداف بیان شده در آن موافقت کنند.
دومین ابزار استراتژیک مهم برای بهکارگیری سیاست آموزش ملی برای همه (EFA) تقویت کردن و بهبود سیستم ارزیابی ملی در همةسطوح آموزشی است. این ابزار محکم گردیده بود از طریق یک آژانس دولتی ویژه – (با نام مؤسسة ملی مطالعات و تحقیقات آموزش (INEP) ) که از طریق سرشماری مدارس دادههای عینی و قابل اتکائی را در بارة دسترسی داشتن به مدارس و نرخ فقط افراد در گروه سنی و سطوح آموزشی، نرخهای قبولی، تجدیدی و افت تحصیلی، نرخ تعلیم و آموزش در سطوح مختلف، کیفیت معلمین و زیربنای در دسترس مدارس و سایر موارد را بدست آورده بود. بهعلاوه راهنمایهای همة مذاکرات توسط دولت مرکزی با ایالات و شهرها انجام میشد. این دادهها و اطلاعات بهعنوان مبنایی برای اختصاص منابع مرکزی ارائه شد.
INEP (مؤسسة ملی مطالعات و تحقیقات آموزشی ) همچنین آزمونهای عملکرد آموزشی اولیه را از طریق سیستم اسامی ارزیابی آموزش ملی (SAEB) بهکار گرفت و شروع به