دانلود رساله مرکز هنرهای بصری
110 صفحه
دانلود بلافاصله بعد از خرید
فهرست مطالب
عنوان مطالب شماره صفحه
چکیده 1
مقدمه. 2
فصل اول. 3
سرآغاز 3
منابع فصل: 6
بخش دوم:نکته ها 7
1-تصویر و جایگاه آن در جامعه بشری. 9
2-نقاشی. 9
گرافیک.. 10 عکاسی. 10 سینما 11 افقهای آینده 12بخش سوم ضرورت هنر در روند تکامل اجتماعی. 13
هنر بیش از تاریخ. 14
هنر مصر 14هنر یونان. 17معماری عمومی یونان. 20
دوره های بررسی تاریخ هنر و معماری یونان. 22
معماری: 23
شیوه های معماری یونان. 27
الف) شیوه ی دوریک: 28
گنج خانه ی سیفنونسی ها: 30
معبد آرتمیس: 31
آکروپولیس.. 34
چشمانداز آکروپولیس آتن. 35
معبد پارتنون. 38
رواق دوشیزگان ارختئوم 43
هنر رومی. 44هنر گوتیک.. 49معماری : 49
هنر باروک.. 53دوران نئوکلاسیک.. 54مواد مورد استفاده در بناها 55
معماری تهران در دوره قاجار 55
تحول در معماری. 56
رویارویی سنت و تجدد در عهد ناصری. 56
مجموعه کاخهای گلستان. 56
بناهای به یاد ماندنی دوره ناصری. 57
مجموعه سپهسالار 57
نقشههای شهر تهران. 58
معماران بزرگ دوره ناصرالدین شاه 58
رمانتیسم. 59جنبش هنری رمانتیسم در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 میلادی شکل گرفت. 59
موضوع اصلی رمانتیسم اعتقاد به ارزش تجربه شخصی و فردی است. هنرمند رمانتیک ارزش های شهودی و غریزی را مورد کاوش قرار می دهد. 59
او همچنین گفتمان اجتماعی نئو کلاسیسم (سبک دارای خرد گرایی عصر روشنگری و نظم) را که صور مختلف آن به طور فراگیر رایج بود، دکرگون می کند و نوعی تجربه شخصی تر را جایگزین آن می سازد. 59
اما رمانتیسم نیز مانند کلاسیسم، مفاهیمی از افتخار، شکوه، وقار و برتری را در بردارد. 59
این سبک به طور کلی به ایده های آرمانی بیش از ایده های واقعی اهمیت می دهد. 59
رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای از روش های سبک شناسانه و بیشتر با بیان ایده ای مرتبط است که منشا در قالب سخن دارد تا قالب بصری. 59
از این رو رمانتیسم خود را با سهولت بیشتری در موسیقی و ادبیات بیان می کند تا درهنرهای بصری. 59
هنرمندان سر آمد در مکتب رمانتیسم عبارتند از:"بلیک"، "ترنر" "دلاکروا" ،"گریکولت" و "رانگه". 59
جنبشی که این هنرمندان بخشی از آن بودند، در اواسط قرن 19 خاموش شد ولی روح رمانتیسم در مفهوم وسیع تر آن به حیات خود ادامه می دهد و جلوه ای است از شورش علیه محافظه کاری، میانه روی و ریا کاری و تاکیدی است بر اولویت تخیل در تجربه هنری. 59
امیرسیونیسم(دریافت گرایی) 59Monet Impression Rising Sun. 60
نئوامپرسیونیسم: 62
امپرسیونیسم در سینما و عکاسی. 63
کوبیسم. 64کوبیسم cubism : 64
اکسیرسیونیسم. 69سور الیسم. 69نتیجه: 72
بخش چهارم 73
ایران و جایگاه هنرهای بصری. 73
هنرهای بصری در ایران ییش از اسلام 74فصل اول : هنر ایران پیش از اسلام 74
1-2-1 – پیکر سازی و برجسته کاری : 76
2-2-1 – سفالگری. 76
3-2-1 – نقاشی : 77
4-2-1 - فلز کاری. 78
هنر های بصری درایران پس از اسلام 79 نتیجه. 79بخش پنجم. 79
نمونه های موجود 79
شعر الکتریکی. 80
مرکز هنری اتمامی. 81
مرکز هنر های بصری سنزبری. 82
فصل ششم. 83
شناخت فضاها. 83
شناخت اولیه فضاهای مورد نیاز 85فضای برخورد: 85
امفی تئاتر: 85
نمایشگاه دائمی: 85
نماتیشگاه موقت: 85
فضای ادغام هنر های بصری: 85
گالری افرینش: 86
گالری هنر و تکنولوزی: 86
اتلیه نقاشی: 86
اتلیه گرافیک: 86
اتلیه عکاسی: 86
اتلیه سینما: 86
اتلیه کامپیوتر: 87
کتابخانه: 87
اینترنت کافه. 87
بخش اداری: 87
رستوران. 87
سرویس بهداشتی. 87
تاسیسات خدماتی: 87
حوزه بندی فضاها: 88
حوزهبندی کلان فضاها: 88
روابط بین فضاها: 88
فصل هفتم. 92
معرفی طرح. 92
فصل هشتم. 110
منابع و مآخذ. 110