لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن .doc :
جامعه شناسی، جنسیت و آموزش عالی
مقوله های تساوی و اختلافات گروهی همیشه در جامعه شناسی مقدم و در محوریت قرار دارند- و قطعاً در جلسات سالانه ی انجمن جامعه شناسی امریکا که جمعه در مونترال شروع می شود، مورد بحث قرار می گیرند.
تعدادی از دانشمندان توجه شان را معطوف کردند تا روندهای تساوی جنسیتی را بررسی کنند. در میان نتایجی که این هفته در مونترال ارائه شد: تبعیض جنسیتی آشکار به سرعت در دوره ی کالج آشکار نبود، اما بوسیله ی اشکال دیگری از تعصب و سوگیری جایگزین شده بود؛ تصمیم برای افزایش تخصص در تحقیق، برخی تأثیرات تعجب برانگیز بر پیشرفت و ترقی اعضای زن و مرد کالج دارد؛ و مشارکت در ورزش ممکن است نقش مهمی در روایت شکاف موفقیتی جنسیتی در میان دانش آموزان دبیرستانی آماده شده برای دانشگاه ایفا کند.
خلاصه ای از یافته ها در پایین آمده است:
سوگیری و خطای ماهرانه در تحقیق دانشگاهی: فروتنی لارنس اچ سامرز توجه و تمرکزش را معطوف به این مسأله کرد که چرا زنان دوره ی عضویت در دانشکده را با موفقیت شروع می کنند نسبت به زمانی که نقشهای رهبری را برعهده می گیرند؟ دو دانشمند دانشگاه روتگرس پاتریسیا. ا. رز استاد جامعه شناسی و مری. ال گاتا مدیر پروژه توسعه و تحقیق در مرکز روتگرس برای زنان و کار- مطالعه ی عمیقی در بین دانشجویان هنر و علوم در دانشگاه ایالتی بزرگ انجام دادند. تحقیق آنها بررسی پیشرفت شغلی و حقوق و شهریه و دیگر معیارهای قابل سنجش را همراه با مصاحبه با دانشجویان در بر می گرفت.
بطور کلی، آنها دریافتند که تبعیض آشکار و عمومی نامرئی می باشد- اما نامرئی بودن آن لزوماً به انتقال زنان به درجات بالا در دانشکده یا بخش منجر نمی شود. برای مثال این مطالعه دریافت که در بخش ها بطور عادی درصد کمتری از زنان می توانند در بین اعضای جوان رشته هایشان پیدا شوند و قرار بگیرند. در یکی از سه بخش، برای مثال، درصد زنان کمتر از 60 درصد از زنانی بود که در رشته خودشان Phd گرفتند. تحقیق همچنین به این نتیجه رسید که مردان بطور معناداری بیشتر احتمال دارد که بیرون از چرخه، افزایشی در حقوق شان بدست آورند. این تغییر و تغییرات دیگری به زنان برگردانده می شود که بطور میانگین افزایشی کمتر از مردان بدست می آورند.
در مصاحبه ها، جامعه شناسان روتگرس ادراکات همه جانبه ای از تعصب و خطا، مقداری از زیرکی و مهارت را، در تصمیم گیری برای ترفیعات، تخصیص ها، پیشرفت برای بدست آوردن کرسی استادی ، دفتری و غیره دریافتند. خانمها رز و گاتا احساسات مشروحی از نامرئی بودن و حاشیه نشینی یافتند که وقتی آنها به درجات تصدی گری انتقال می یابند، بدتر می شود.
تخصص و قابلیت دید(پدیداری): سه تن از جامعه شناسان دانشگاه آریزونا، مقاله ای را درباره ی تأثیر تخصص بر دوره های علمی مردان و زنان ارائه دادند. Erin Leahy ، Jason Crockett و Laura Hunter یادآور شدند که تخصص باید به عنوان شکلی از سرمایه ی شغلی و حرفه ای در نظر گرفته شود که در آن بیشتر احتمال دارد اساتیدی دارای بازدهی و کارآمدی بیشتر از آب در آید. ( آنها در حوزه ی عمومی یکسانی کار می کنند ) و دانش و آگاهی بهتری بدست می آورند ( بخاطر اینکه هم نتیجه و هم تخصص است که می تواند به خوبی تعریف شود ).
یک گروه سه نفری از دانشمندان خط مشی ها و اثرات منتشره ی گروهی از جامعه شناسان و زبان شناسان را دنبال کردند تا دریابند که مردان بیشتر از زنان از تخصص گرایی سود می برند. در حقیقت آنها دریافتند که تخصص تأثیر زیادی برای مردان و زنان بر بازدهی و کارآمدی دارد: هرچه که دانشمندان تخصص بیشتری پیدا می کنند، مقالات بیشتری منتشر می کنند. مطابق با معیارهای سنجش و ارزیابی قابلیت دید (وضوح) درون رشته – معیاری که به پیشرفت یا پیشنهادهای شغلی دیگران منجر می شود- تحقیق به این نتیجه رسید که زنان بیشتر از مردان از تخصص سود می برند.
موفقیت ورزشی و علمی: جنیفر تاد، دانشجوی فارغ التحصیل جامعه شناسی در دانشگاه کرنل، می خواست که بررسی کند چرا موفقیت دختران دبیرستانی در ریاضیات با سرعت بیشتری نسبت به پسران افزایش می یابد. وی تصمیم گرفت تا نه فقط به مقایسه ی دانشجویان مرد و زن توجه کند، بلکه موارد قهرمانی(ورزشکاری) و غیر قهرمانی(غیرورزشکاری) را در درون هر جنسی نیز مورد توجه قرار دهد.
تئوری اجتماعی شدن بیان می دارد که ماهیت مسابقه ای و رقابتی ورزش ها به پسران در رشته های علمی و ریاضی قابل رقابت کمک می کند. در حالی که تأیید شده که عوامل زیادی ممکن است نقش داشته باشند، تاد دریافت که دخترانی که ورزشکار هستند نمرات بهتری را در ریاضیات و علوم نسبت به دخترانی که ورزشکار نیستند کسب می کنند.
اما هرقدر از مشارکت ورزشی سود و بهره ای دریافت شود، در سرتاسر بورد یا تابلو اینجوری نیست. او دریافت که مردان سیاه و اسپانیایی به نظر می رسد که به خاطر مشارکت ورزشی رنج می برند و هزینه ای را متحمل می شوند.
اسکات جاسچیک Scott Jaschik p
تفاسیر زنان در آموزش عالی
در دانشگاه داونپورت، برعکس نتایج این تحقیق طرف مقابل درست می باشد. زنان بیشتری نسبت به مردان از طریق دانشگاه استخدام شدند. زنان مصاحبه کننده با حاشیه معناداری بر مردان برتری عددی داشتند. زمانی که مورد مصاحبه قرار گرفتند، زنان به نظر می رسد که آسانتر از مردان بکار گرفته می شوند. بعلاوه، زنان آسانتر از مردان نردبان پیشرفت و ترقی را در دانشگاه داونپورت طی می کنند(از نردبان ترقی بالا می روند). برخی از زنان که نقشهای رهبری را(ریاست آموزشگاه و مسؤولیت اعطای پستها که برنامه درسی یا ثبت نام را برنامه ریزی می کنند) در دانشگاه دارند، حتی درجه دکترا ندارند، و وضعیت مشترکی در بیشتر نهادهای آموزش عالی وجود دارد.
رقابت
چند سال قبل خبری مبنی بر جابجایی چنین بازی ای به عنوان هاکی روی چمن از مدرسه ابتدایی P.E وجود داشت، در حالی که بازی بخصوصی می تواند به نسبت خشن و بیرحمانه باشد، چنین انتقالی بوسیله ی مردی رهبری می شود که حامی انتقال و جابجایی همه ی رقابت از P.E می باشد و آنرا ، در عوض، با چیزهایی مانند طناب بازی و حرکت رقص جایگزین می کند.
اکنون به نظر می رسد که ممکن است عجولانه باشد. اکنون به نظر می رسد که عنوان نهم ممکن است اثبات کند که دارای ارزش بیشتری است تا آنچه که از مؤسس آن انتظار می رود.