در گذشته آگهی را بر اساس نوع رسانهای که برای نوع انتقال پیام در آن استفاده میشد، به سه گروه دسته بندی کرده بودند:
üآگهی روزنامهایüآگهی رادیوییüآگهی تلویزیونی
که دو نوع دیگر به آن اضافه شد:
üاز طریق شبکه اینترنت در گوشه سایتهاüاز طریق وب 2.0 در شبکههای اجتماعی }بازاریابی در صنعت گردشگری در دورههای مختلف بر اساس رسانههایی که در دسترس متولیان این صنعت بوده، انجام میشده و باید با ظهور «رسانههای جدید»، این نوع فعالیت بازاریابی هم تغییر کند. رسانههای جدید عصر ما، مانند شبکههای اجتماعی، با داشتن قابلیت چند رسانهای و به اشتراک گذاری، فرصت بسیار مناسبی برای ارایه شیوه جدیدی در عرصه بازاریابی هستند.