دانشکده

دانلود فایل ها و تحقیقات دانشگاهی ,جزوات آموزشی

دانشکده

دانلود فایل ها و تحقیقات دانشگاهی ,جزوات آموزشی

تحقیق درباره بخش مونتاژ و مونتاژ

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)

این واحد ابتدا سفارش مورد نظر را مونتاژ می‌کند و در حین مونتاژ قطعاتی که نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد مشخص می‌شود یعنی در واقع روی سفارش کار کارشناسی انجام می شود که کار کارشناسی از طریق تست‌های مختلف انجام می‌شود و پس از ابعاد سنجی (کارشناسی مکانیکی) در خصوص ساخت یا اصلاح و یا سالم بودن قطعه تصمیم‌گیری می‌شود که گفته خواهد شد و اگر امکانش فراهم گردد قطعه مورد نظر را تعمیر می‌کنند یا سفارش می‌دهند که ممکن است شامل قسمتهای زیر شود. 1- پیگیری کپی 2- نیاز به ابعاد سنجی وجود داشته باشد 3- درخواست بیرنگ و زغال 4- اگر ؟ دچار آرک شود اشکال را برطرف می‌کنند. ...

انواع تست‌های الکتریکی

1- تست هسته (فوکو) 2- تست مقاومت اهمی 3- تست اندوکتاس 4- تست سرج

5- تست مقاومت عایقی (دیگر)

تست هفته

می‌دانیم که جریان و دور از روابط زیر به دست می‌آیند و D=D1+25+B

که L طول هفته

D‌قطر داخلی

S‌عمق شیار هسته

B کف شیار تا پشت هسته

در این تست تعدادی دور سیم پیچ روی هسته می‌پیچد تا به NI ‌ مورد نظر برسیم با اعمال جریان هسته شروع به گرم شدن می‌کند. پس با کمک ترمومتر دمای MAX‌و min را می‌خوانیم (البته به فاصله زمانی مختلف)

نتیجتا اختلاف بین max و min نباید بیشتر از 10 سانتی‌متر شود.

؟ تست مقاومت و اندوکتاس: مقاومت اندوکتانس را می‌توان به راحتی اندازه‌گیری کرد.

d) تست مرجع:

برای تست اینکه تیغه‌های کلکتور در گام قطبی به هم اتصال نداشته باشند به کار می‌رود.

برای تشخیص اینکه اتصال حلقه (شکل موج ولتاژ ضربه بر روی‌ هادی‌ها که تابعی از R , L‌ می‌باشد.

نکته مهم: سیم‌بندی اتماتور Dc‌ با Ac‌خیلی فرق می‌کند.

مرحله تست و راه‌اندازی یک ژنراتور سنکرون:

در هنگام تست، عامل مکانیکی با استفاده از یک تراکنش موتور تامین می‌شود جریان Ac به روتور داده می‌شود و با استفاده از یکسوساز این جریان dc می‌شود. جریان dc روتور اصلی هنگام چرخش یک میدان گردان تولید می‌کند که با قطع سیم پیچ‌های آتاتور برق AC‌تولید می‌شود.

جریان موتور با توجه به پلاک موتور در حالت بارداری و بدون بار می‌بایست سنجید. و اندازه‌گیری شود که از حد مجاز بالاتر نباشد که خود باعث بروز مشکل خواهد شد. در دست B‌اندازه‌گیری جریان بی‌باری، ولتاژ ویژه (افقی، عمودی، محورهای) و دمای بیرینگ‌ها اندازه‌گیری شود.

دلایل گرم شدن موتورها: 1- زیاد بودن گریس 2- کمبود گریس 3- خرابی بیرینگ 4- هم محور نبودن روتور 5- سایش قطعات از قبیل درپوش و پشت بلبرینگی 6- خرابی شفت و عامل نشیمن بلبرینگ 7- خرابی کپه‌ها 8- عدم انتخاب ببرینگ متناسب با دور روتور.

انواع بیرینگ‌ها

بیرینگ‌ها معمولا شامل دو دسته هستند: 1- بلبرینگ 2- رولبرینگ

معمولا بیرینگ‌ها بر اساس اطلاعاتی که بر روی بدنه آنها ثبت می‌شود دسته‌بندی می‌شوند که شامل دور بالا و دور پایین و عمود کار بودن یا افق کار بودن آنها می‌شود.

پارامترهایی که باید مورد توجه قرار گیرد 1-ویبره 2- دما 3) جریان 4) ولتاژ 5)صدا

ویبره بایستی در محدوده قابل قبول و مجاز باشد عواملی که باعث ویبره می‌شوند عبارتند از: 1- عدم بالانسی روتور 2- مناسب نبودن محل قرارگیری موتور 3- معیوب بودن قطعات (شامل: کپه – دهانه استاتور- بیرینگ شفت- محل ثمین بیرینگ- پشت بلبرینگی- درپوش بیرینگ- هم محور نبودن روتور- کوپل نامناسب)

4- دمای موتور می‌بایست درحد مجاز باشد و بالاتر از حد تعریف شده نباشد.

جهت ثبت دمای بیرینگ‌ها معمولا از نزدیک‌ترین قطعه نسبت به بیرینگ این کار انجام می‌شود. به لحاظ اینکه دمای واقعی‌اش را در اختیار شما قرار می‌دهد. بهترین قطعه پیچ‌های پشت بلبرینگی می‌باشد زیرا دمای پشت بلبرینگ و اطراف آن را به خود جذب می‌کند.

صدای الکتروموتورها:

معمولا صدای الکتروموتورها ناشی از قطعاتی هستند که در حال گردش می‌باشد و یا با قطعاتی که در حال گردش می‌باشند در ارتباط می‌باشند. صدایی که به صورت یکنواخت نبوده و یا حالت کوبش و یا حالت سایش دو قطعه فلزی را دارد می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد و منبع صدا مشخص شود.

معمولا صداهایی که حالت کوبش دارد ناشی از خرابی بیرینگ می‌باشد و صداهایی که حالت سایش دارد ناشی از به هم ساییدن قطعات از قبیل پشت بلبرینگی به شفت و یا درپوش بیرینگ می ‌باشد ویک صدایی هم مربوط به جابه‌جایی گریس وجود دارد. که حالت جیرجیر دارد.

بخش کویل‌سازی

در این بخش در مرحله اول کشش و نورد مفتول مس انجام نمی‌شود سپس نوبت به آنیل کردن و حرارت دهی جهت افزایش اختلاف انعطاف پذیری شمش است.

در مرحله بعد شمش تولیدی بعد از آنیل شدن عایق پیچی می‌شود. در مرحله بعد می‌توانیم شمش‌های عایق پیچی را فرم دهیم که در فشار ضعیف به صورت دستی است. نوع فرم دادن بر اساس نوع سیم‌بندی است.



خرید و دانلود تحقیق درباره بخش مونتاژ و مونتاژ


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.