لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 26
ایــــــدز
نام و نام خانوادگی:
گل آرا صفرداد مروی و فاطمه مهدوی
معلم:
سرکار خانم اژدری
درس حرفه و فن
منبع از کتاب : ایدز و برنامه ریزی آموزشی نویسنده: مایکل جی. کلی ترجمه : ارسطو صفیاری
آموزش و پیشگیری از HIV
چشم انداز های برنامه ریزی
چشم اندازهای اصلی برنامه ریزی برای آموزش دربارة /HIV ایدز به شرح زیر هستند:
نقش آموزش در پیشگیری از گسترش بیماری، و
اثرات بیماری در سیستم آموزشی
رویکردهای مبتنی بر چشم انداز نخست، تا حد زیادی ولی نه به طور کامل، مربوط به برنامه های درسی و آموزشی و نحوة سازماندهی و اجرایی است و به همین ترتیب شیوه های مبتنی بر چشم انداز دوم با مسایل سازمانی، ساختاری، عرضه ، تقاضا، منابع وکیفیت آموزش در ارتباط است.
این دو شیوه مربوط به این دوچشم انداز کاملاً از یکدیگر مجزا نیستند و بخش های هر کدام در مورد دیگر قابل استفاده می باشد.
بدون در نظر داشتن چگونگی اثرات ایدز بر عرضه، تقاضا و منابع جنبه های کیفی اقدامات آموزشی، نمی توان نقش معینی را برای آموزش در مبارزه با گسترش ایدز در نظر گرفت.
مسایل ساختاری و سازمانی را تقریباً و همیشه باید با موضوعات برنامه های آموزشی در نظر گرفت و به همین ترتیب شرایطی که عرضه، تقاضا ، منابع و کیفیت آموزش را تحت تأثیر قرار می دهند مفاهیم مهمی برای مفاد برنامه های آموزشی و نحوةسازماندهی و اجرایی در بردارند.