دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: ppt
قسمتی از متن پاورپوینت
تعداد اسلاید : 29 اسلاید
مدیریت استراتژیک درصنایع کوچک و متوسط) SMEs( Akram.
ahmadi5@gmail.
com بسم الله الرحمن الرحیم دانشگاه جامع علمی کاربردی علمی – صنعتی خراسان پاییز 88 کلیات مقدمه و تعاریف 1 مدل مدیریت استراتژیک در صنایع کوچک ومتوسط 3 تدوین استراتژی در صنایع کوچک و متوسط 4 اجرای استراتژی 5 6 کنترل استراتژیک در کسب و کار های کوچک و متوسط الگوی مدیریت استراتژیک 2 اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژیک 7 موسساتی هستند که با میزان متفاوتی از سرمایه ،نیروی کار،وحجم محصولات یا گردش جاری بعنوان اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی ایفای نقش می نمایند .
این بنگاهها اغلب بر منابع داخلی متکی بوده برروند رشد اشتغالزایی کمک می نمایند بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد کشورها از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد .
نقش این بنگاهها نه فقط به جهت تعدد و تنوع فعالیت آنها ، بلکه بدلیل مشارکت اینگونه بنگاهها در کلیه وجوه اقتصادی نظیر مشارکت در توسعه منطقه ای ، اشتغالزایی ، نوآوری توسعه صادرات و ایفای نقش مکمل صنایع بزرگ ، حائز اهمیت می باشد Small & Medium Size Enterprises (SMEs) نقش بنگاههای کوچک و متوسط اشتغالزایی توسعه تجارت بین الملل مشارکت در توسعه منطقه ای بستر سازی برای توسعه مهارتها ونوآوریهای کارآفرینانه تعریف مدیریت استراتژیک استراتژی مجموعه کاملی از سیاست و اهداف معین و مشخص یک مؤسسه است .
استراتژی را به عنوان تعیین آماج و هدفهای درازمدت در مؤسسه و برای تحقق پذیری این آماج تخصیص دادن منابع موردنیاز و آماده کردن برنامه های فعالیتی مناسب تعریف می کند .
«تایلس» (Tilles) « آ.
د.
چندلر» A.
D.
Chandler یک الگوی مدیریت استراتژیک این الگو متشکل از هشت مرحله به هم پیوسته ذیل است: توسعهُ ایدهُ اصلی کسب وکار جستجوگری و ارزیابی محیط خارجی جستجوگری و ارزیابی عوامل داخلی مرتبط با کسب و کارهای جدید تحلیل عوامل استراتژیک براساس وضعیت کنونی با به کارگیری ماتریس سوات (SOWT) تصمیم به ورود یا عدم ورود ایجاد " برنامهُ تجاری" اجرای طرح تجاری به وسیلهُ استفاده از برنامه های عملی و رویه های اجرایی.
ارزیابی اجرای طرح تجاری از طریق مقایسهُ عملکرد واقعی با نتایج پیش بینی شده الگوی جامع مدیریت استراتژیک بررسی عوامل خارجی بررسی عوامل داخلی تخصیص منابع تدوین هدفهای سالیانه و سیاست ها تدوین، ارزیابی و انتخاب استراتژیها تعیین اهداف بلند مدت تعیین مأموریت محاسبه و ارزیابی عملکرد مدل مدیریت استراتژیک در صنایع کوچک و متوسط ارزیابی و توسعهُ استراتژی اجرای استراتژی تدوین استراتژی آگاهی بازنگری و یادگیری برای توسعهُ آتی تبدیل استراتژی ها به واقعیت ارائه استراتژی مناسب درک موقعیت استراتژیک شامل چهار مرحله می شود تجسم عوامل تشکیل دهنده مدیریت استراتژیک شناخت محیط = شرایط عمومی ،روندها، فرصتها وخطرهای کوتاه وبلند مدت روابطرقابتی مطلوب ونا مطلوب جاری ودر حال رشد ,توان عملکرد جاری ودر حال تکوین شرکت وصنعت مربوط روشها ورفتار جاری ودر حال تکوین سازمان تنطیم هدفهای عملکرد کوتاه وبلند مدت طراحی استراتژی برای نیل به هدفها ترجمان استراتژی به کار وماموریتهای مدیریتی (تعیین وظایف وماموریتهای مدیریتی ) تخصیص وظایف مدیریتی به
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: ppt
قسمتی از متن پاورپوینت